21.3.12

剪葡萄


Protect yourself is a must !
想不到退休生活只維持了四天便要做勞力去。今天被安排去剪葡萄,紫黑色細細粒的葡萄是用來釀紅酒的。我們一大早便全附武裝出發,我包得只剩下眼睛,蚊蟲也休想嚐到我的血。果園的老闆是個意大利人,性格也挺煩的,但當我想到那些都是他的心血,我便可以體諒他。我們只需在早上工作,要在繁雜的枝節中把所有葡萄剪下,不然就會被曬乾,成了提子乾。工作了兩個半天,我的成績是
27 箱,每箱 AUD 3,共賺了 AUD 81,以新手來說還算不錯。
*

人家都說剪葡萄是最容易的果園工作了,如果是採橙的話,會全身酸痛,整隻手臂會是傷痕。我深深感受到,當低下層的工作一點也不容易,雖然不需要任何知識,卻換得一身疲勞傷痕。所以嘛,以後要對食物感恩,推及至所有你擁有的東西。
*

!! 現在肩膀有點痛,室友反而是大腿和屁股痛,我笑她們就是不跟我去跑步才會這樣啊 ! 回家塗上安美露後便睡一睡。明天不用工作,又可以回復老人生活 ! 噢耶 !

11 則留言:

PUI 說...

有無食過d grapes? 係咪釀酒既係酸d ?

PUI 說...

你好叻ar 好快手~!

微笑的魚 說...

> Pui : of course i tried them, and they're sweet !! And being a first-time picker, I got the same result as those experienced, bravo =)

PUI 說...

wowo 即係第日你會摘到仲多! 成為第一個摘葡萄而置富既人!!

微笑的魚 說...

> Pui : low b !! I don't think i can get rich by picking grapes, but own his farm, haha !

匿名 說...

"成為第一個摘葡萄而置富既人!!" 點解呢度冇得LIKE?
我要LIKE PUI的留言!LIKE!
加油呀WENDY >3<
四寶飯

KINMAN 說...

Hey! Wendy, Italian is quite nice! I've been lived with them for few months! But their culture is bit traditional!

微笑的魚 說...

> Kinman : The italian boss has a kind heart, but express in a rude way, haha =) And i think they insist on their pasta and pizza very much, because they never try our food.

匿名 說...

marry the Italian and you'll own the farm! HAHA

Ryan

微笑的魚 說...

> Ryan : I would prefer to kill him, rather than marry him !

KINMAN 說...

Ya! Some of the Italian are very old fashion! I did pass some dim-sum to one Italian to try before! I finally discovered she put the whole box to her dog to try instead! So weird!